تعداد بازدید: 2560

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 28 مهر 1384-0:0

"کلوا" بر سفره ي بركت مازندران

دومين همايش بر سفره ي بركت مازندران با نام (كلوا) توسط انجمن دوستداران ميراث فرهنگي هوتو و گروه زبان و ادبيات فارسي اداره آموزش و پرورش شهرستان بهشهر با مديريت دبيرستان امام حسين (ع) برگزار شد.


 تقارن اين مراسم با ولادت امام حسن مجتبي (ع) و روز جهاني تغذيه، فرصتي بود كه بانوان مازندراني با پخت غذاي بومي علاوه بر نمايش هنر آشپزي منطقه، ميهمانان را به ضيافت الهي در ماه پر بركت رمضان بخوانند.

نمايش انواع نان محلي، ترشي، مربا، حلوا، آش، شيريني، خورشت و ماست به همراه ابزار آشپزي و لوازم قديمي چوبي مرسوم در منطقه، دانش آموزان را با شيوه ي پخت غذاي بومي آشنا كرد. نمايشگاه و فروشگاه كتاب علوم قرآني، سخنراني و اجراي آوازي منقبت خواني و اميري خواني توسط هنرمندان، بخش ديگري از اين مراسم باشكوه بود.

 در پايان اين مراسم و همزمان با آغاز اذان مغرب، بيش از 350 نفر از دانش آموزان، مسئولان اداره كل آموزش و پرورش استان مازندران، مسئولان و اعضاي انجمن دوستداران ميراث فرهنگي هوتو، ميهمانان و هنرمندان منطقه، روزه خود را با صرف افطار در دبيرستان امام حسن(ع) گشودند. اين مجموعه در سال گذشته با نام بر سفره ي بركت مازندران ـ با نام (آش) در اين مكان برگزار شد.

محمد عظيمي: مدير انجمن دوستداران ميراث فرهنگي هوتو - (hotongo@yahoo.com)



    ©2013 APG.ir